28.2.2013

Niko






Yritin lisätä videotakin Nikosta, mut ei onnistunu. Miks webcamille otetut videot tulee tänne hyvin, muttei tolla kameralla otetut? Mite saan helpoiten sen tänne? Youtubea en osaa käyttää.. :/ Helpme!




Ps. jatkossa mä lupaan kirjottaa postauksen ja lisätä kuvat samaan! Ettei tuu tälläsiä kuvapostauksia tai pelkkiä tekstipostauksia. 

Pääkipu

Heheh, onpas omaperänen otsikko. Mut totta se on. Mua on sattunu kolme päivää peräkkäin ihan tajuttomasti päähän. Johtuskohan taas laseista, en tiiä. Jos johtuu, ni kalliiks taas tulee. Mun laseista ei nimittäin selvitä ihan 70e, niinku specsavers mainostaa. Menee lähemmäs 200e nykypäivänä. Ennen makso sen 500e, helpostikin. Mulla on niin huono näkö, et pitää olla vahvat lasit. Ja se taas tarkottaa sitä, et linssejä pitää ohentaa, ja ohentaa ja vielä kerran ohentaa, jotta niistä saadaan edes jotenkin siedettävän näköset. Linssien paksuus vaikuttaa myös pokien valintaan, koska en voi ottaa semmosia missä ei oo reunoja, koska ne näyttää todellatodella tyhmälle ja ne ois rikki alle 3viikkoon. Tämän samaisen syyn takia en voi tilata laseja netistäkään. Ja silmälaseistahan mä oon kärsiny nyt kokonaiset 14 vuotta, ihanaa eikö? Ja tuun kärsimään lopunelämääni, ellen mee silmäleikkaukseen. Sitäkin mä oon harkinnut, mut saa nyt nähdä. Ehkä sitten, ku teknologia vielä pikkasen enemmän kehittyy. 


Tänää mä meen tappamaan itteni salille. Vedän sellasen treenin, et konttaan sieltä kotiin. On nimittäin just sellanen olo! Kävin tänä aamuna puntarilla, ja vaaka näytti jotain niin kamalaa lukua, et nyt on pakko ottaa itteensä niskasta kiinni. Lopetan myös herkut (yks herkku päivä viikkoon) ja rupeen kattoo mitä syön. En joka päivä jaksa kattoa peiliin ja ajatella et hyi helvetti mikä läski oon. 

Tänään ollu muuten iha huippu päivä! Niko on ollu tosi hyväntuulinen, makoiltiinkin sängyllä Nikon aamupäikkäreitten (niko kävi muuten päikkäreille jo 10 ;)) pari tuntia ja vaan hassuteltiin. :) Mä siinä samalla tein vähän vatsoja, Niko painona. Nyt Niko on taas nukkumassa, mä tein tossa aikasemmin jauhelihakeiton, ja kohta voisin keksiä jotain muuta kehittävää. Tai sit meen vaa nukkumaan tätä mun päänsärkyä pois.. Aurinkokin paisto ihanasti aamulla, ja ajattelin et lähetään vaunulenkille kuha Niko herää päikkäreiltä, mut toisin kävi. Aurinko meni pilveen, ja nyt tulla on iha pöhkö sää, joten siirretään lenkkeily toiselle päivälle. 

27.2.2013

Nimetön

Mun tekis hirveesti mieli lähtee salille crossaamaan, mutten millään jaksas. Intoa kyllä on, mut en jaksa laittaa autoo takasi lämmitykseen takasin tullessa. :D Ja sitä paitsi, söin mahani täyteen äsken ranskalaisia ja lihasuikaleita.. Joten en maha täynnä viiti lähteä treenaamaan. No, jos huomenna sitten vetäsis taas kunnon treenin. Uskaltauduin eilen jopa kokeilemaan eri laitteita kun yleensä, joten treenistä tulee nyt paljon monipuolisempi ja tehokkaampi. Keksin myös oivan jutun, millä crossaaminenkaan ei oo niin tylsää ;D Luen lehteä samalla! Eilenkin hurahti 12 min ihan tuosta noin vaan, en meinannu ees huomata! Ostin myös eilen prismasta tollasen retkihuivin (tommonen ohut tuubihuivi), jolla saan hiukset pysymään aisoissa. Estää myös hien valumista silmiin ja otsalle! :) 


Niko on oppinut liikkumisen jalontaidon.. Joten leikkimatto on nyt ihan turha kapistus. Tykkää kyllä katsella siellä roikkuvia leluja, muttei kauaa.. Tänään löysin sen kolme kertaa meidän modeemin kimpusta, modeemin lattialta. Löysin Nikon myös olkkarin molempien pöytien alta pari kertaa. Kohta pitääkin suunnitella olkkarin sisustus niin, että on Nikolle turvallinen. Kaikki ylimääräinen mahdollisimman ylös. Meillä on tollanen rottinkikori, missä on Nikon lelut. Siinä on vielä toistaiseksi päällä lampaantalja ja tyynyjä. No, tänään nekin löyty lattialta.. Ei siis haittaa ollenkaan, muttakun sattu olemaan tavaroita myös tossa.. No, nekin oli luonnollisesti lattialla. :D 

Tänää mulla oli töitä, tai oikeastaan perehdytystilaisuus. Nikon kummi oli hoitamassa Nikoa sen aikaa ja oli siivonnu täällä! Ah, mä niin rakastan mun läheisiä♥ 

Kuvia eiliseltä

Mun oli tarkotus tehä tää jo eilen, mut en sit illalla jaksanukkaa. Mä rupesin maanantaina käymää mun kaverin kanssa siellä salilla, ja eilen vedettiin kyl sellanen treeni, et huhhuh! Hikee pukkas ja lihakset huuti hoosiannaa! Mut se fiilis sen jälkee, ku treenin jälkee meet hierontatuoliin. <3 Sanoin mun kaverillekkin, kun mentii vaihtaa vaatteita, et voiku vois kaatua vaa suoraa omaa sänkyy. :D 













26.2.2013

Mä haluan

Mä haluan naimisiin. Mä haluanhaluanhaluan. Haluan järkätä häät, haluan olla päivän prinsessana, haluan et mun ihana prinssi seisoo mun vierellä siellä alttarilla. Mä haluan sanoa tahdon. Mä haluan parisuhteen, mitä ei voi noin vaan päättää sanomalla heippa. Mä haluun jakaa mun tulevaisuuden, mun elämän ja kaiken mitä mulla on ton höpsön idiootin kanssa. Mä haluan toisen lapsen, mä haluan omakotitalon ja onnellisen ja tasapainoisen elämän. Mä haluan et meidän postiluukussa lukee vaan yks nimi. 


Mun hääpuku ois ton kuvan tyylinen. Yksinkertainen ja simppeli, mutta kaunis ja ihana. Mä haluun mun häiden pääväriks turkoosivalkosen. Mekkoonkin haluan jotain turkoosia, ehkä turkooseja "kiviä" ja turkoosin huivin. Ehdottomasti mä haluan mun äidillä omissa häissään olleen tiaran. Se oli kaunis ja yksinkertainen. Mä en halua huntua. Ennen mä halusin talvihäät, mut enään en tiedä. Ehkä kesä ois kuitenkin parempi. Menu ois yksinkertainen ja suomalainen perusruoka. Vieraaks haluan kaikista läheisimmät ja ihanimmat ihmiset.



EIKÄÄ, MÄÄÄ HALUAAAAAN! :(

25.2.2013

Viikonloppu

Viikonloppu oli ja meni. Me ei tehtu juuri mitään. Perjantaina käytiin siellä ralleissa, lähdettiin enne 19 ja oltii kotona 21.30. Niko valvo kokoajan siellä ralleissa, nukahti vasta kun oltiin kävelemässä autolle. 



Mitään muuta ihmeempiä ei oikeen viikonloppuna tehty.. :)  Oltiin vaan kotosalla. Mä kävin tosin lauantai-iltana pikasesti meijän perhetutun luona, ku siellä oli porukkaa juhlimassa mun ja mun kaverin (joka täytti 20 14.2) synttäreitä. Menin autolla ja lähin pois ku muut lähti baarii. 

Tänää tulee M ja O käymään taas :) Ihana nähä Mäntyharjun kavereitakin joskus. 


Tein muute videopostauksen äsken, mut se meni iha pilalle :D 

21.2.2013

Kuvia

Mä taas tänään tylsyyksissäni kuvailin vähä Nikoa. Huomenna mennään koko porukalla kattoo ralleja, ja mulla on aamulla ja koko viikonloppu taas töitä, joten saa nähdä jaksanko postailla. :) Niitä postausideoita saa edelleen ehdotella, toteutan niitä sitten parhaani mukaan. Mulla itelläni rupee olemaan taas ideat loppu, kun ei tuo videopostauskaan hirveetä suosiota saanut :p 











20.2.2013

N&M

M ja M kävi meillä tänään kylässä, ja kuvia tulia napattua muksuista 135.. :D 
Nikolla ja Mealla on siis reilu kuukaus ikäeroa. :) 






Videopostaus

video

Tässä nyt joku sähläys :D Kertokooha mielipiteenne, teenkö useemmi näitä vai jäikö tää ainoaks?

19.2.2013

VK-HAALARI

Mun jalat huutaa hoooooosiannaaaaaa! En pysty kunnolla kävelemää. :D Eli ilmeisesti ainakin eilinen treeni tehos.. Mut kivuista huolimatta kävin tänää tsekkaa taas reaalikirppiksen.. Ja onneks kävin! Löysin 4eurolla Peuhun välikausi-haalarin, koossa 80. Tänä vuonna en vielä viittinyt panostaa siihen, koska Niko ei tule olemaan maassa, koska ei ees kävele. Korkeintaan istumassa hiekkalaatikolla. Ja jos Niko nyt rupeiskin kävelemään, ostan sitten kurahousut myöhemmin. Puku pääsikin jo tänään testaukseen, ei ollut kylmä ja mentiin autolla kaverin kanssa kahville. Joudutaan varmasti ostamaan ensi syksyksi jo uusi puku, koska tää on nyt jo noin sopiva.. Joten ei varmaan mene enää ensi syksynä.



Muoks:

Löysin muute kirpparilta itelleni uudet, pitkät treenihousut. Näissä oli lappukin tallella, hintaa 1€! 
Mullahan on ne lyhyet, mut nyt on sit myös pitkät. Ja musta nää on ihan kivan näkösetkin. Kokolapun mukaan nää on kokoa S, mut ei mulla ainakaan yhtään isommat voiskaan olla, tai tippuis jalasta..


18.2.2013

KOTIHARJOITTELU ILMAN PAINOJA


1) Lämmittely ja venyttely 5-10 minuuttia

Hyvä lämmittely koko kropalle perinteisten venytysten ja ravistelujen muodossa, jonka jälkeen voit aloittaa itse treenin. Pidä tauot mahdollisimman lyhyinä (n. 1 minuutti sarjojen/liikkeiden välissä), jolloin saat hyvän tehon harjoitteluun. Myös treenin jälkeen on hyvä venytellä lihakset.



2) Tasajalkakyykky 2x20-25

Seiso tukevasti jalkapohjat noin hartioiden leveydellä ja laita kädet suoraksi eteesi. Hengitä sisäänpäin samalla kun alat korostetun hitaasti laskeutumaan kyykkyyn siten, että reitesi ovat ala-asennossa hieman yli 90 asteen kulmassa sääriisi nähden. Pysyttele ala-asennossa 1-2 sekuntia pitäen koko ajan yllä jännitystä reisissä ja pakaroissa. Tämän jälkeen lähde nousemaan hitaasti ylös puhaltaen ilmaa ulos keuhkoista. Älä kuitenkaan lukitse polviasi yläasennossa, vaan pidä silloinkin reitesi ja pakarasi jännittyneinä. Tämä antaa liikkeelle huomattavasti enemmän tehoa. Ota happea ja jatka liikesarjaa samalla tyylillä.



3) Askelkyykky vuorotahtiin 2x20-25

Ota tukeva asento ja laita kädet lanteillesi. Vedä henkeä ja ota oikealla jalallasi reilu askel eteenpäin ja mene samalla oikean jalan varassa hitaasti kyykkyasentoon. Älä päästä vasemman jalan polvea koskettamaan maata, vaan pidä suurin osa painosta oikean jalan päällä. Pysy tässä ala-asennossa 1-2 sekuntia ja lähde nousemaan ylös puhaltaen samalla ilmaa keuhkoistasi ulos. Toista sama liike vuoron perään kummallakin jalalla. Liike on erittäin tehokas, kun teet sen hitaasti ilman turhaa pomppimista.



4) Hyvää huomenta -liike 2x20

Seiso tukevasti jalkapohjat noin hartioiden leveydellä jalat aavistuksen verran koukussa. Laita kätesi niskan taakse. Puhalla ilmaa keuhkoistasi ja taivuta ylävartaloasi hitaasti eteenpäin, kunnes tunnet venytyksen selässä ja takareisissä. Pidä venytys asento muutaman sekunnin ja lähde nousemaan hitaasti ylöspäin vetäen samalla happea. Tässä liikkeessä on erittäin tärkeää pitää selkä kaarella ylöspäin. Toista liikesarja kontrolloidusti koko ajan keskittyen venytykseen.



5) Pohjenousut 2x20-30

Ota käsilläsi tukea seinästä tai oven karmeista ja nojaa hieman eteenpäin. Laita jalkaterät lähelle toisiaan ja nosta itsesi hitaasti päkiöiden varaan. Pidä itsesi yläasennossa muutaman sekunnin ja laske hitaasti alas. Jos liike tuntuu liian kevyeltä, kokeile nostaa toinen jalkasi ilmaan ja tue se vaikka toisen jalan pohkeen taakse. Tee sama liike hitaasti vain yhden päkiän varassa. 



6) Selän ojennukset kädet niskan takana 2x10-20

Mene makaamaan mahallesi lattiaan. Jos sinulla on jumppamatto, voit laittaa sen allesi pehmentämään liikettä. Laita jalkasi yhteen ja kädet niskan taakse. Vedä ilmaa sisään ja yritä vetää itseäsi rauhallisesti kaarelle siten, että hartiasi ja rintakehäsi sekä jalkasi irtoavat maasta ja tunnet voimakkaan supistuksen alaselässäsi. Pidä tämä supistus sekunnin ajan ja laskeudu hitaasti alas puhaltaen samalla ilmaa ulos keuhkoista. Toista liikkeet rauhallisesti antaen alaselän työskennellä tehokkaasti.



6) Selän kierto etukumarassa 2x15-20

Seiso tukevasti ja taivuta itsesi keskivartalosta eteenpäin lähes 90 asteen kulmaan. Ota kämmenilläsi kiinni käsiesi kyynärpäistä. Ala kiertämään hitaasti yläkroppaasi vuorottain kummallekin puolella puhaltaen kiertoliikkeen aikana ilmaa ulos keuhkoistasi. Sisäänhengitys tapahtuu liikkeen ns. neutraalissa ala-asennossa. Pyri saamaan kiertoliikkeen ääriasennossa aikaan voimakas supistus sivuttaisissa alaselkälihaksissa. Muista rauhallinen suoritustekniikka.



7) Vipunostot taakse etukumarassa 2x20-25

Voit tehdä tämän liikkeen välittömästi edellisen liikkeen jälkeen, sillä olet jo valmiiksi etukumarassa asennossa. Pyri siis pitämään jalkojesi ja ylävartalosi suhteen n. 90 asteen kulma, jolloin puristat kätesi nyrkkiin ja roikotat niitä kohti lattiaa pitäen pienen kulman kyynärvarren ja olkavarren suhteen. Hengitä ulos ja lähde viemään käsiäsi hitaasti taaksepäin. Pyri saamaan kädet mahdollisimman taakse ja tuntuma takahartioihin ja epäkäslihaksiin. Pidä käsiä sekunnin ajan yläasennossa voimakkaassa supistuksessa, kunnes lähden viemään niitä hitaasti alaspäin hengittäen samalla sisään. Muista pitää selkä koko liikesuorituksen ajan kaarella taaksepäin.



8) Punnerrus leveällä otteella 2x15-25

Asetu maahan perinteiseen punnerrusasentoon. Laita kämmenet lattiaan hieman hartioita leveämmälle ja lukitse jalkasi suoriksi pitäen painon päkiöiden varassa. Vedä henkeä ja laskeudu hitaasti alas, mutta älä päästä rintakehääsi osumaan lattiaan, vaan pidä jännitys koko ajan rintalihaksissa. Pidä venytys ala-asennossa n. sekunnin ajan, jonka jälkeen punnerra itsesi hitaasti ylös puhaltaen samalla ilmaa ulos keuhkoista. Älä kuitenkaan lukitse kyynärpäitäsi yläasennossa, vaan anna lihastesi työskennellä koko ajan myös liikkeen yläasennossa pitäen yllä staattista lihasjännitystä.



9) Punnerrus leveällä otteella jalat penkillä 2x15-25

Muuten sama kuin edellinen, mutta nosta päkiäsi penkin päälle, jolloin liike kohdistuu enemmän rintalihasten yläosaan ja etuolkapäihin.



10) Punnerrus kapealla otteella 2x15-25

Muuten sama kuin punnerrus leveällä otteella, mutta laita kämmenesi lähelle toisiaan, jolloin liike kohdistuu enemmän ojentajalihaksiisi. Liikkeen aikana olkavarren tulisi liikkua lähellä kroppaa, joten älä anna kyynärpäittesi lähteä liikkumaan sivusuunnassa. Se keventää liikettä ja vie siitä tehoa pois.



11) Istumaan nousut 2x20-25

Mene makaamaan selällesi lattialle ja laita jalkasi koukkuun. Laita kätesi niskan taakse. Nosta yläkehoasi irti lattiasta puhaltaen samalla ilmaa ulos keuhkoista. Pyri rullaamaan itsesi ylös asti pitäen itsesi yläasennossa sekunnin ajan. Tämän jälkeen laske yläkroppasi hitaasti alas pitäen kuitenkin jännitys koko ajan vatsalihaksissa ala-asennossakin. Vedä samalla henkeä laskiessasi yläkroppaa alaspäin.



12) Istumaan nousut kiertäen 2x15-20

Sama kuin edellinen, mutta kierrä ylösmenovaiheen aikana vartaloasi sivuttain vuorotellen kummallekin puolelle. Liike kohdistuu tällöin paremmin sivuttaisiin vatsalihaksiin.



13) Vatsarutistukset jalat penkillä 2x20

Asetu selinmakuulle ja nosta jalkasi ilmaan siten, että reidet ja sääret ovat n. 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Laita kätesi ristiin rintakehän päälle. Puhalla ilmaa ulos keuhkoistasi ja lähde hitaasti rullaamaan yläkroppaasi ylöspäin. Sen ei tarvitse nousta kuin 5-10 cm, vain sen verran vatsalihakset jännittyvät. Pidä jännitys yläasennossa muutaman sekunnin ja laske yläkroppa takaisin lattiaan vetäen happea sisään. Liikkeen saa raskaammaksi, kun et päästä vatsalihaksia rennoiksi ala-asennossakaan, vaan pidät yläkropan hivenen irti lattiasta. Liikkeen saa myös raskaammaksi laittamalla kädet niskan taakse.



14) Jalkojen nostot 2x15-20

Makaa lattialla selällään jalat suorana ja toisissaan kiinni. Kädet ovat sivuilla kehon myötäisesti. Puhalla ilmaa ulos keuhkoista ja lähde nostamaan jalkoja suorassa ylöspäin. Nosta jalat kohtisuoraan ylöspäin, jonka jälkeen lasket ne korostetun hitaasti alas päästämättä niitä kuitenkaan koskettamaan lattiaan. Vedä samalla henkeä. Liike ottaa tehokkaasti ala-vatsalihaksiin.





Tänää mä en jaksanu mennä salille, koska T on edelleen kipeenä. Joten tein sitten kotitreenin tolla ylläolevalla ohjelmalla. Hauis treeniä mä saan joka päivä, ku kantelen Nikoa ;) Tän voisin melkeen ottaa yheks ohjelmaks mukaan, mikäli en jostain syystä pääse salille. Personal Treinarena mulle toimi T ;D 

Salikamat

Mä nyt aattelin esitellä teille mun salikamat. :) En tosiaan oo vielä kerenny panostamaan kunnolla hankintoihin, mut ainakin tähän asti oon näillä pärjänny. Tänäänhän mä siis kävin ostamassa uudet vaatteet, koska kollareissa ja tpaidassa tuli vähän kuuma.. Nuo uudet on nyt trikoota, joten ei pitäs tulla vaatetuksen takia lämmin. 

Treenikassi, Puman. Tää on meillä myös hoitolaukkuna.

Hikipyyhe muumia, ja juomapullo sössössöön (suur-savonsähkö) :D T lupas ostaa mulle uuden juomapullon.


Kengät on ACGn, ja oon todella tyytyväinen näihin. Tukevat.


Noi housut oli huonosti, sen takia mun perse näyttää noi littanalle :D Nää on siis ne uudet vaatteet,  Steamia. Housut oli 19,95 ja tpaita 9.95. :)

Lisää kuvateksti

Oksennustautia + ostoksia

Plaa, nyt se rantautu meille. Oksennustauti. T oksenti ja paskanti koko viime yön. Helvetti. Ite oon oksentanu viimeeks vuonna 2006, ku vedin ekan humalan. Ja mä vihaan oksentamista. En vihaa mitään muuta tautia niin paljon, ku oksennustautia. 

Mutta nyt parempiin uutisiin, tai oikeastaan kuviin.

Niko oli tyylikkäänä mamman synttäreillä. Toi takki on villatakki, jossa on napit edessä. Ja tietysti isojen poikien farkut.

Käytiin eilen shoppailemassa, ja mukaan tarttu taas kivoja juttuja. 


United colors of benetton, 74cm, 3,58€!

Body, name it, 74cm, 5,95€

Farkut, name it, 74cm, 9,95€

Konttaussukkahousut, across, 74cm, 8,95€

Illalla sitten Niko meni mun siskon luokse yökylään, ja me Tn kanssa herkuteltiin pakastepizzoilla, kokiksella ja sipsillä ja dipillä.



Mutta, nyt mä lähen prismaan ettimään itelleni treenikuteita, koska sain S-ryhmälle 30€ lahjakortin synttärilahjaks! (sit sain tasapainolaudan, treenipyyhkeen ja suklaalevyn). 

16.2.2013

Kuvia

Ajattelin nyt laittaa teidän iloks muutaman kuvan, enneku joudun taas lähtee töihin (en oo muute nukkunu silmän räpäystäkään tänä yönä..) ja koska en usko et tuun teille ennen sunnuntaita mitään kertomaan. Tänää nimittäin meen kaks kertaa töihin, siinä välissä kakutan ja kahvitan vieraat, ja sit lähen M:n ja A:n kanssa juhlimaan mun synttäreitä. Varmaan hilpee meininki, jos hyvällä tsäkällä kerkeen sen tunnin päivällä nukkua! Mut nyt niitten kuvien pariin! Nauttikaa.










Tänään mä sain sen ;)